28 Ocak 2015 Çarşamba

Kolay Lavaş Pizza Tarifi

Herkeslere merhabalarrrr... Bugüne kadar hiç yemek tarifi falan vermemiştim. Bu işi çok iyi yapan ustalar falan verken bana mı düştü diye söyleniyordum. Fakat düşündüm ki yemek yapmak da benim hobilerim arasında öyle uzun uzadıya yemek bloguna çevirmeyeceğim elbette ki ama benim denediğim ve hoşuma gidenleri sizlerle paylaşsam fena mı?? :))

Evet başlıktanda anlaşıldığı gibi bu bizzat denediğim ve tüm ailenin bayıla bayıla yediği lavaştan yapılmış bir pizza tarifi olacak. Ben tarifin orijinalini Limonlu Kek blogundan aldım ancak ben bir iki yerinde değişiklik yaptım tarifin. Bence haftasonu haftaiçi denmeyecek bu pizzanın kolaylığını yaşayarak tadacaksınız :)) 





Malzemeler(  1 ortaboy pizza için)

- 2 adet lavaş
- Kaşar peyniri rendesi ( ne kadar isterseniz o kadar)
- 1 yemek kaşığı domates salçası
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 1 çaykaşığı kekik ve fesleğen
- salam,sucuk,sosis,zeytin,mısır (dilediğiniz malzeme)

Yapılışı: Öncelikle fırın tepsimizin altına yağlı kağıt seriyoruz. Lavaşların birer yüzü erittiğimiz tereyağ ile yağlanır.( çok yağlamamanızı öneririm çünkü kaşar zaten yağlı bir peynir). Yağlamış olduğumuz ilk lavaşın yağlı yüzü alta gelecek şekilde fırın kabına koyulur. Üzerine rendelediğimiz kaşar peynirinden serpilir. Yağlamış olduğumuz diğer lavaşın yağlı yüzü bu kez üste gelecek şekilde serptimiz kaşarların üzerine yerleştirilir. Biraz bastırırsak sıkıştırmış oluruz böylece iki lavaş birbirine daha sağlam tutunur. Şimdi ise salçayı biraz su ile eziyoruz. Yoğun kıvamlı olmasına dikkat edelim. ezdiğimiz salçanın içene kekik ve fesleğeni de ekledikten sonra lavaşımızın üzerine sürüyoruz. Salçanın üzerine istediğiniz malzemeleri yerleştirdikten sonra kalan rendelenmiş kaşarları en üste serpiyoruz. 200 dereceye ayarlı fırında 10 dk pişiriyoruz. kaşarın üzeri kızarınca fırından çıkarıp hafif soğuduktan sonra servise hazır...

O kadar pratik ve doyurucu ki işten geldikten sonra ne yapıcam diye kara kara düşünenlere yardımcı olacağını düşünüyorum.

Lezzeti mi?? Satın aldığınız pizzalardan tat olarak hiç bir farkı yok hatta dışarıda yediğiniz pizzaların o çirkin kaba hamurundan illallah dediyseniz buyrun size italyan usulü kıvamında incecik hamurlu pizza :)) hadi deneyin öyleyse :)

Afiyet Olsun...

2 yorum:

  1. Lavaşla hiç denememiştim. Bu kesinlikle iyi bir fikir. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemelisiniz :)) harika oluyor. Ayrıca teşekkür ederim :)

      Sil